Mar. 13, 2013

ångestattack, igen.
Men jag har börjat lära känna mig mer nu iochmed terapin, så nu vet jag vad jag ska göra.
Det är givetvis fortfarande jobbigt dock.
Nu vet jag också lite vad det kan bero på, min psykolog pratade förra gången om "triggers", när det är någonting som sätter igång mina ångestattacker (som då beror på min ptsd) och det vet jag att det var nu.
Och det är ju alltid skönt, att veta vad det är och varför.
Det beror inte på något just nu, utan pga saker som hänt förut som liksom sitter i hjärnan fortfarande.
Och det är väldigt viktigt att veta för mig, att jag reagerar pga tidigare händelser, det har inget med nuläget att göra.

Det gör det dock lite lättare, men det är fortfarande jobbigt.

Min psykolog sa att det antagligen aldrig kommer försvinna då det sitter i minnet, men jag kan bli bättre på att hantera det.
Och det vill jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0