And I dont want to live this life

Hej!

Har nyligen börjat läsa "Inte som andra döttrar (haha,jag vet,bara titeln får mig att känna igen sig) som jag läst flera tusen gånger förut men tåls att läsa igen.

Kort sagt:
Deborah Spungen, moder till Nancy Spungen, skrev denna bok efter att Nancy blivit mördad (?) på Chelsea Hotel av sin pojkvän Sid Vicious.
Hon skriver hur det var från då hon var gravid med Nancy och sedan hennes uppväxt fram till dess att hon dog tjugo år gammal.
Tyvärr fick dom inte veta förrän efter hennes död att hon antagligen hade varit schizofren.

Det finns flera gånger jag känner igen mig i henne, men samtidigt inte.
En av mina favoritböcker i vilket fall <3

Originaltitel: "And I dont want to live this life" by Deborah Spungen




/ Sid Vicious


Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: liisa - the awesome one

den är så bra, och du kommer gråta som satan i slutet.

2010-12-10 @ 13:00:42
URL: http://queenofthedamned.webblogg.se/
Postat av: trassel

Har läst klart den nu,och jag gråter varenda gång jag läser slutet >.<

2010-12-10 @ 16:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0