One part of me is darkness and one part is light

Det är söndag idag.
Jag hatar söndagar.
Som ur Ebba Grön's låt:
"Jag hatar söndagar,dom ger mig inte ett skit"

-

Jag kan inte förutse min berg-o-dalbana av känslor,ingen kan. Jag kan inte förutse när jag kommer vara manisk nästa gång eller när jag kommer vara deprimerad. Det bara kommer och går när det vill och jag kan inte kontrollera det.

Hur förklarar man för sina klasskompisar att man är psykiskt sjuk? Att man hör och ser saker man inte skall se?
Att man inte alltid är glad,att det finns stunder då man bara vill försvinna från jorden yta,putsväck,då man bara vill gömma sig och vara för sig själv i sin egen ensamhet,där ingen,INGEN,kan döma en.
Det finns inget sätt att berätta för dom som gör att man inte skrämmer iväg dom.
Och då går det bara att låtsas,tills allting faller samman.

En av mina bästa vänner sa till mig "Allting kretsar till dig och du måste sluta tänka på alla andra och istället tänka på dig själv,hur du mår"

Men när jag gör det blir allting ju bara fel
-

Cock Sparrer - Because you're young

Because you're young, sharp as a knife
You need that buzz to come alive
Out on the edge, out on the town
You ain't got time to settle down
You're always sure, you're always right
You see it all in black and white
You never listen to anyone
Because you're young

Because you're young, you're torn between
A world of hate and a world of dreams
So much to lose, so much to gain
So much to fight for, so much to change
You don't look back, you don't look down
You gotta turn everything around
You live your life like a loaded gun
Because you're young

Stop talking back, get off the phone
You're late again, you missed the last bus home
This ain't the way you wanna live
I know something's got to give
You're always sure, you're always right
You see it all in black and white
You never listen to anyone
Because you're young


Dagens låt: Cock Sparrer - because you're young
Humör just nu: Nere på ett icke-hysteriskt sätt

Pussar o kramar


Kommentarer
Postat av: Sol

Men älskade gumman, jag menade verkligen vad jag sade. Strunta i om andra tycker att du gör fel. Alltså, var din egen bästa vän. Behandla dig själv som du skulle behandlat någon annan du älskade och värnade om. Jag vet att det är svårt, men försök!



Jag älskar dig, syster <3

2010-03-10 @ 09:34:27
URL: http://babylezz.blogg.se/
Postat av: Lisette

Alltså, jag håller med Sol. I slutändan så måste man ändå se till att må bra själv - vad andra egentligen tycker betyder inget... :)

2010-03-10 @ 17:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0