Bildlektion och Heberlein

Guten morgon!

Haft min tretimmars lektion i bild idag :)

Projekt: Självporträtt med oljefärg på duk.

Resultatet idag:
- Gjort färdigt läpparna, vilket var riktigt svårt att få till rätt färg. Men det blev någorlunda bra, inte riktigt nöjd dock.
- Ögonbryn
- Konturen kring ögonen
- septumpiercing
- Halsen. Åhåhåhå, vad fel det blev XD skulle ha målat den samtidigt som jag gjorde ansiktet. Menmen, det får man ha i åtanke :P

Nästa gång:
- Göra färdigt ögonen
- Håret (det kommer också bli krångligt)
- skjortan, om jag hinner, vilket är tveksamt
Sen får jag försöka tänka ut någon bakgrund till detta också som får plats. Förslag?

~

Har även lånat en av mina favoritböcker igen, "Jag vill inte dö-jag vill bara inte leva", som jag skall ha till min filosofi-uppsats.



Man skall alltså välja en filosofisk fråga för att sedan leta källor och komma upp med ett svar.
Jag valde "Är det moraliskt rätt för en människa att begå självmord?"
Kommer bli svårt, men det skall nog gå 8)



Neeej,nu skall jag fortsätta jobba!




Puss&hej-leverpastej
Eran

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise Strandlund

Hejsan

Så himla duktig du är. Visst halsen på ditt porträtt är en annan nyans. Men alla skuggor du fått till. Sånt är ju sååååå svårt. Får man se fortsättningen på porträttet nästa vecka? Antar att du har bildlektion nästa vecka och inte mer denna vecka.

Den där boken du valt blir jag nyfiken på. Undrar om jag ska få tag på den tro och läsa den. Det är en jäkla bra fråga du valt till ditt ämne. Om någon har moraliskt rätt att ta sitt liv. Bestämmer man inte det själv? Men samtidigt, har man inte skylldigheter jämt emot dom som fortfarande lever?

Alltså sina nära och kära och skulle man ha barn så har man ju skaffat dom till världen. Är man då inte skylldig dom att fortfarande stå ut och leva vidare?

Ja en jäkligtbra fråga. Lycka till! Du får gärna berätta hur det gick med det arbetet sen.

Kramis

2011-03-21 @ 16:14:03
URL: http://ann-louisestrandlund.blogspot.com
Postat av: trassel

Hej käraste svärmor:D

Mjo, det var lite pejligt att få in alla skuggor, men det bästa med oljefärg är att man kan måla över om det blir fel ;) yep, det blir nästa vecka också,så kan ju ta bild och lägga upp här om du vill?



Det är som sagt en väldigt krånglig fråga (boken borde du faktiskt läsa, den är jättelätt att hänga med i, och dessutom otroligt bra!), men som tur är,så är det ju min åsikt i slutändan som räknas efter att ha tagit in alla källor :)

Du kan få läsa arbetet om du vill, när det är klart? Skulle vart kul med lite kritik!



Pussar och kramisar på dig!!

2011-03-23 @ 20:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0