Rum 30

Jag drog en snabbvända till psykiatriska avdelningen A på s:t Olofs i torsdags.
Blev inskriven torsdag eftermiddag/kväll och utskriven igen runt samma tid dagen efter.
Varför?
Ångest och självmordstankar.
Dock blev jag inskriven på egen fri vilja, om jag inte hade velat det så hade jag fått LPT (Lagen om Psykiatrisk Tvångsvård), och då hade jag säkerligen fått sitta där en hel vecka.
Jag kände mig bättre dagen efter,så då blev jag utskriven.
Jag fick även under förmiddagen på fredagen prata med min blivande psykolog/kpt-terapeut som jag fått tid hos på tisdag nästa vecka, plus två mediciner: Lergigan och Venlafaxin.
Lergigan skall jag ta vid behov mot ångest, dvs den är lugnande, Venlafaxin skall jag ta på långsikt mot ångesten och depressionen.
Men grejen är ju att jag bara mår dåligt ibland, att det slår till, så varför skall jag ta en långvarig medicin då?
Knepigt det där.
Tack vare inskrivningen (nej,det var inte roligt på något  jävla vis överhuvudtaget att vara utan någon som helst frihet) så gick det mycket snabbare att få hjälp med mina problem, vilket jag annars skulle vänta på i en månad till.
Så det var i alla fall skönt.
Däremot att ligga och sova i en sjukhus-säng och veta att man inte får göra vad man vill kändes inte alls bra.
Det var första gången jag blev inlagd på psyk, så det var väldigt läskigt.
IOCHMED att Venlafaxin är ett antidepressivt medel så kommer jag må skit första veckan (precis som med Sertralin jag tog när jag var 16-17).
Det är inte dock alltid som de gör det. Jag kände ingen skillnad alls när jag tog Sertralin t.ex.
Men apotekjävlarna hade inte den sortens "höga dos" inne, så jag skall ta ut det på tisdag när den kommit.
Jag tog en Lergigan igår kväll då jag mådde piss, vilket jag ångrar nu.
Blev helt jävla borta, slö och trött så det är helt sjukt.
Vet inte om den var så lugnande dock, kände inte av det så mycket.
Trött som fan blev jag dagen efter i alla fall, kunde knappt hålla ögonlocken öppna.
Vettefan om jag kan ta den under skoldagarna.. Får nog ta upp det med psykologen på tisdag.
Tills vidare:
Hoppas jag att ni tar hand om er därute <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0