ett läkarbesök

Var ju hos min läkare på psyk idag.
Det gick väl sådär.

först pratade vi om att höja min dos med venlafaxin, men efter att ha pratat med sin kollega tyckte hon att vi skulle avvakta ett tag.

och eftersom jag inte längre kan ta min behovsmedicin, lergigan, så tyckte hon att atarax var ett bättre alternativ.
vilket jag var emot då atarax inte har någon effekt på mig, men då skrev hon ut det ändå.

Är lite lack för tillfället då det känns som att dem inte lyssnar på mig, men jag har en tid igen om 4 veckor, och då ska vi ta upp igen om att höja dosen, så förhoppningsvis blir det så.

och ingen jävla atarax.

Kommentarer
Postat av: Saga

Det där med att få behovsmedicin är svårt, många läkare vill inte skriva ut benso eftersom det är beroendeframkallande och sen är det typ bara atarax, lergigan och theralen kvar. Dom borde verkligen komma på något bra som inte är beroendeframkallande.

2013-03-13 @ 18:32:35
URL: http://dadooron-ron.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0